Вимоги до створення цієї навчальної літератури посилені: до процесу залучено експертів зі спеціальної педагогіки, які мають професійні компетентності та практичний досвід. Підручник рельєфно-крапковим шрифтом має передавати графіки, малюнки, формули, карти без зміни змісту та складності навчального завдання. Не допускаються скорочення, спрощення матеріалу. Ілюстративна частина підручника має враховувати особливості сприймання інформації особами з порушеннями зору. Щоб підручники відповідали поставленим вимогам здійснюється експертне оцінювання, яка враховує дотиково-слуховий спосіб сприйняття та пізнання.
Підписатись
«Адаптація підручника шрифтом Брайля — це робота тифлопедагога. Серед особливостей цього процесу є заміна графічних зображень на текстові або знакові. Також перетворення таблиць, схем, завдань з оригінального підручника на текстову інформацію. Обов’язково мають враховуватися психофізичні особливості користувачів, тому інформацію виділяємо лініями, рамками або дужками, а задовгий текст ділимо на менші за обсягом фрагменти для кращого сприймання», — зазначила Тетяна Гребенюк, завідувачка кафедри технологій освіти та реабілітації осіб з порушеннями зору, кандидатка психологічних наук, доцентка, адаптаторка.
Інститут модернізації змісту освіти нині працює над різними варіантами поліпшення майбутніх підручників. Зокрема, створення додатка до книг для батьків і вчителів у найбільш зручному форматі. Побажаннями ділиться президентка Всеукраїнської асоціації працівників спеціальної та інклюзивної освіти Віра Ремажевська. За її словами, потрібно створити такий плоско друкований паперовий додаток, сторінки та зміст якого повністю збігатимуться зі сторінками та змістом підручника шрифтом Брайля. Батькам, які допомагають дітям навчатися, це допоможе орієнтуватися в програмі та швидко шукати необхідну інформацію в підручнику навіть без знання шрифту Брайля, а педагогу економить час на підготовку до уроку або на пошук потрібної сторінки.
Батьки дітей із порушеннями зору також підтверджують необхідність такого додатка. Такий підхід допоможе в організації не лише очного, а й дистанційного навчання дітей із порушеннями зору.
«Було б добре, щоб на сторінці тексту були б одразу й друк шрифтом Брайля, і текст чорнодруком зверху», — підтверджує Любов Васильків, мама учня 3-го класу комунального закладу Львівської обласної ради «Навчально-реабілітаційний центр «Левеня».