Урядом внесені зміни до постанови щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти, відповідно до яких запроваджується 5 рівнів підтримки для дітей з особливим освітніми потребами.
З метою індивідуалізації освітнього процесу для дошкільнят з особливостями розвитку запроваджується 5 рівнів підтримки кожної дитини з урахуванням її потреб: від труднощів І ступеня прояву (незначні чи поодинокі) у дітей, яким надаватиметься підтримка першого рівня (визначається та надається у закладі освіти), до труднощів V, найтяжчого ступеня прояву, тобто дітям надаватиметься підтримка другого-п’ятого рівня (визначається фахівцями ІРЦ та зазначається у Висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини).
Для дітей з особливостями розвитку складається індивідуальна програма розвитку, а за потреби й індивідуальний навчальний план.
Отримуйте актуальні новини освіти
Кількість дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах не повинна перевищувати 3 осіб. Водночас в групі має бути лише:
- одна дитина, яка потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
- не більше двох дошкільнят, які потребують третього рівня підтримки;
- не більше трьох дітей, які потребують другого рівня підтримки.
Якщо інформація про рівень підтримки, якої потребує дитина, не міститься у висновку ІРЦ, то вона розподіляється у групу закладу дошкільної освіти відповідно до рекомендацій команди психолого-педагогічного супроводу та складності порушень.
В разі виявлення рівня труднощів в дитини під час навчання у дитячому садку, їй може надаватися підтримка першого рівня, що здійснюється після письмової згоди батьків та визначення такої підтримки командою психолого-педагогічної підтримки закладу. Якщо дитина потребує спеціальної допомоги, батьки можуть звернутися до ІРЦ для комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.