Фахівці ГО «Смарт освіта» продовжують наповнювати платформу «Вчися вухами» новими аудіо уроками. Цього тижня з’явилося 15 нових уроків.
На уроці з української мови «Підмет та способи його вираження» учні 8 класу дізнаються про таке:
- хитрик, як не сплутати називний і знахідний відмінки при визначенні підмета;
- історію появи перших джинсів і розвитку бренду Levi’s.
У фокусі уваги уроку української літератури для восьмикласників поезія араса Шевченка «Думи мої, думи мої…” та “Ой три шляхи широкії», зокрема учні прослухають матеріал про:
- ознаки інтимної лірики;
- фольклорні елементи в текстах “народного поета” Шевченка;
- зображення трагічної долі українського народу через долі персонажів у вірші “Ой три шляхи широкії”;
- калейдоскопічність усього “Кобзаря” в поезії “Думи мої, думи мої…”;
- значення символів у поезіях “Ой три шляхи широкії” та “Думи мої, думи мої…”.
На іншому уроці, також присвяченому творчості Тараса Шевченка учні 8 класу дізнаються про:
- критику бездіяльності, стану “сну” та “забуття” у творі “Минають дні, минають ночі”;
- “вже не кріпак, але в’язень” – рефлексію Кобзаря на зраду однодумців із Кирило-Мефодіївського братства у вірші “Мені однаково, чи буду”;
- ознаки медитації як жанру ліричної поезії.
Матеріал уроку з історії для 8 класів «Гетьман “Пірат» Сагайдачний. Походи запорозьких козаків на володіння Кримського ханства та Османської імперії» присвячено:
- морським походам козаків;
- проблемам, щостворювали нереєстрові козаки для Речі Посполитої;
- тактиці Петра Конашевича-Сагайдачного в боях проти Османської імперії;
- участі козаків у польсько-московській війні 1617-1618 рр.;
- як козаки допомагали в битві під Хотином у 1621 р.;
- запорозько-кримському договору 1624 р.
Для учнів 9 класів з’явився урок з української мови «Види складних речень та особливості пунктуації», прослухуючи який школярі на прикладах пісень гурту «Океан Ельзи» дізнаються, як визначити різні види зв’язку в складних реченнях і коли треба ставити коми між частинами складного речення.
У фокусі уваги уроку з української літератури «Біблія в житті Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»)» для учнів 9 класу наступне:
- що таке “подражаніє”;
- які люди й простір у цій поезії Тараса Шевченка;
- про композицію твору, біблійні коди, персонажів.
Підписатись
Під час уроку з української літератури «Провокатор” Володимир Винниченко. Новела “Момент» десятикласники дізнаються:
- чим є момент у розумінні автора;
- чому за Винниченком щастя – це “свободна воля”;
- які ознаки в жанру новели;
- у чому Винниченко-літератор випереджав свій час;
- які є паралелі “Моменту” зі збірником казок “1000 і 1 ніч”.
У фокусі уваги ще одного уроку з української літератури «Мрійливий лицар захмарного князівства». Микола Вороний «Блакитна Панна», «Інфанта» для 10 класів наступне:
- як Вороний став “амбасадором європейської поезії в Україні”;
- про художні засоби в поезії “Блакитна Панна”;
- про “Інфанту” – взірець модерністської інтимної лірики поета;
- “засуджений до вищої міри соціального захисту” – про розстріл митця.
На уроці з історії “Утворення Західноукраїнської Народної Республіки” десятикласники дізнаються про:
- маніфест про перебудову австро-угорської імперії та як він вплинув на створення Української Держави;
- оголошення про утворення Української Держави Євгеном Петрушевичем і подальше невизнання Віднем;
- Листопадовий зрив (або чин) – “чорний лебідь” в історії Української держави;
- ухвалення Українською Національною Радою “Тимчасового закону про державну самостійність українських земель бувшої Австро-Угорської монархії”, що встановив назву – Західноукраїнська Народна Республіка (ЗУНР);
- земельне та мовне питання в ЗУНР;
- утворення Української галицької армії (УГА).
Інший урок для 10 класу з історії на тему «Польсько-українська війна 1918-1919» присвячено питанням:
- чому поляки вважали Галичину історично польськими територіями;
- як українці боролися за Галичину після Листопадового зриву;
- якими були перші спроби співпраці ЗУНР з керівництвом Наддніпрянщини;
- як об’єдналися УНР та ЗУНР (Акт Злуки);
- якою була роль Паризької мирної конференції в питанні поділу земель Галичини між поляками та українцями;
- яким був блискавичний наступ Української галицької армії – “Чортківська офензива”;
- що відомо про 25-річний дозвіл для Польщі на володіння Галичиною;
- як відбувалося включення Північної та Південної Бессарабії до Румунії та включення Закарпатської України до складу Чехословаччини.
На уроці з історії «Позиція українських політичних сил Наддніпрянщини щодо Першої світової війни» десятикласники дізнаються про таке:
- як російська імперія маскувала свої загарбницькі плани щодо України під гаслами захистити “братів-слов’ян” від “німецьких варварів”;
- яких поглядів на участь у Першій світовій війні дотримувалися чотири табори політичної еліти Наддніпрянщини.
Для учнів 11 класів доступний урок з української мови «Як правильно записати пряму мову»:
- що називають прямою мовою та словами автора;
- коли ставити між ними лапки, коми й двокрапки;
Для одинадцятикласників з’явився урок з української літератури на тему «Вічний єретик» Іван Драч. «Балада про соняшник», під час якого діти дізнаються про:
- шлях Івана Драча від реформатора до “капітулянта” поезії – вірші про Леніна, комсомол та відкрита підтримка дисидентів;
- ким був Іван Драч: комуніст, націоналіст, політик, митець, “вічний єретик”, “сонячний фенікс”, кіносценарист, борець за незалежність України;
- художні прийоми та сюрреалістичний сюжет у верлібрі “Балада про соняшник”.
Інший урок з української літератури для 11 класів присвячено темі: «Поетеса, яка знову влізає в танк. Оксана Забужко “Рядок з автобіографії». На уроці діти дізнаються:
- чому письменниця завдячує радянській владі, що остання “вчасно поклала край” її “літературній кар’єрі”;
- що означає завершення останньої строфи “Мої предки були народом / Тим народом, якого нема”;
- які елементи вірша роблять його прикладом постмодерної лірики;
На уроці з історії України «Українська революція. Перший етап: березень 1917 – квітень 1918 рр» учні 11 класу дізнаються про:
- створення Української Центральної Ради і її роль під час революції;
- причини, чому діячі УЦР вірили, що росію вийде перебудувати на демократичну федеративну республіку, у якій кожна нація матиме свободу;
- тест “Хто ти з політиків: Винниченко чи Скоропадський?”;
- зміни, яких очікували українці: селяни, робітники, підприємці;
- як мобілізація часів Першої світової вплинула на самоорганізацію українських військових частин під час революції в загони “Вільного козацтва” – українську тероборону;
- суть Першого та Другого Універсалів, і чому після проголошення автономії довелося зробити крок назад.