Нові аудіоуроки для учнів 8-11 класів вже на порталі «Вчися вухами»

novi audiouroki dlja uchniv 8 11 klasiv vzhe na portali vchisja vuhami 04a0d49 - Нові аудіоуроки для учнів 8-11 класів вже на порталі «Вчися вухами»

Фахівці ГО «Смарт освіта» продовжують наповнювати платформу «Вчися вухами» новими аудіо уроками. Цього тижня з’явилося 15 нових уроків.

На уроці з української мови «Підмет та способи його вираження» учні 8 класу дізнаються про таке:

  • хитрик, як не сплутати називний і знахідний відмінки при визначенні підмета;
  • історію появи перших джинсів і розвитку бренду Levi’s.

У фокусі уваги уроку української літератури для восьмикласників поезія араса Шевченка «Думи мої, думи мої…” та “Ой три шляхи широкії», зокрема учні прослухають матеріал про:

  • ознаки інтимної лірики;
  • фольклорні елементи в текстах “народного поета” Шевченка;
  • зображення трагічної долі українського народу через долі персонажів у вірші “Ой три шляхи широкії”;
  • калейдоскопічність усього “Кобзаря” в поезії “Думи мої, думи мої…”;
  • значення символів у поезіях “Ой три шляхи широкії” та “Думи мої, думи мої…”.

На іншому уроці, також присвяченому творчості Тараса Шевченка учні 8 класу дізнаються про:

  • критику бездіяльності, стану “сну” та “забуття” у творі “Минають дні, минають ночі”;
  • “вже не кріпак, але в’язень” – рефлексію Кобзаря на зраду однодумців із Кирило-Мефодіївського братства у вірші “Мені однаково, чи буду”;
  • ознаки медитації як жанру ліричної поезії.

Матеріал уроку з історії для 8 класів «Гетьман “Пірат» Сагайдачний. Походи запорозьких козаків на володіння Кримського ханства та Османської імперії» присвячено:

  • морським походам козаків;
  • проблемам, щостворювали нереєстрові козаки для Речі Посполитої;
  • тактиці Петра Конашевича-Сагайдачного в боях проти Османської імперії;
  • участі козаків у польсько-московській війні 1617-1618 рр.;
  • як козаки допомагали в битві під Хотином у 1621 р.;
  • запорозько-кримському договору 1624 р.

Для учнів 9 класів з’явився урок з української мови «Види складних речень та особливості пунктуації», прослухуючи який школярі на прикладах пісень гурту «Океан Ельзи» дізнаються, як визначити різні види зв’язку в складних реченнях і коли треба ставити коми між частинами складного речення.

У фокусі уваги уроку з української літератури «Біблія в житті Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»)» для учнів 9 класу наступне:

  • що таке “подражаніє”;
  • які люди й простір у цій поезії Тараса Шевченка;
  • про композицію твору, біблійні коди, персонажів.

Підписатись

Під час уроку з української літератури «Провокатор” Володимир Винниченко. Новела “Момент» десятикласники дізнаються:

  • чим є момент у розумінні автора;
  • чому за Винниченком щастя – це “свободна воля”;
  • які ознаки в жанру новели;
  • у чому Винниченко-літератор випереджав свій час;
  • які є паралелі “Моменту” зі збірником казок “1000 і 1 ніч”.

У фокусі уваги ще одного уроку з української літератури «Мрійливий лицар захмарного князівства». Микола Вороний «Блакитна Панна», «Інфанта» для 10 класів наступне:

  • як Вороний став “амбасадором європейської поезії в Україні”;
  • про художні засоби в поезії “Блакитна Панна”;
  • про “Інфанту” – взірець модерністської інтимної лірики поета;
  • “засуджений до вищої міри соціального захисту” – про розстріл митця.

На уроці з історії “Утворення Західноукраїнської Народної Республіки” десятикласники дізнаються про:

  • маніфест про перебудову австро-угорської імперії та як він вплинув на створення Української Держави;
  • оголошення про утворення Української Держави Євгеном Петрушевичем і подальше невизнання Віднем;
  • Листопадовий зрив (або чин) – “чорний лебідь” в історії Української держави;
  • ухвалення Українською Національною Радою “Тимчасового закону про державну самостійність українських земель бувшої Австро-Угорської монархії”, що встановив назву – Західноукраїнська Народна Республіка (ЗУНР);
  • земельне та мовне питання в ЗУНР;
  • утворення Української галицької армії (УГА).

Інший урок для 10 класу з історії на тему «Польсько-українська війна 1918-1919» присвячено питанням:

  • чому поляки вважали Галичину історично польськими територіями;
  • як українці боролися за Галичину після Листопадового зриву;
  • якими були перші спроби співпраці ЗУНР з керівництвом Наддніпрянщини;
  • як об’єдналися УНР та ЗУНР (Акт Злуки);
  • якою була роль Паризької мирної конференції в питанні поділу земель Галичини між поляками та українцями;
  • яким був блискавичний наступ Української галицької армії – “Чортківська офензива”;
  • що відомо про 25-річний дозвіл для Польщі на володіння Галичиною;
  • як відбувалося включення Північної та Південної Бессарабії до Румунії та включення Закарпатської України до складу Чехословаччини.

На уроці з історії «Позиція українських політичних сил Наддніпрянщини щодо Першої світової війни» десятикласники дізнаються про таке:

  • як російська імперія маскувала свої загарбницькі плани щодо України під гаслами захистити “братів-слов’ян” від “німецьких варварів”;
  • яких поглядів на участь у Першій світовій війні дотримувалися чотири табори політичної еліти Наддніпрянщини.

Для учнів 11 класів доступний урок з української мови «Як правильно записати пряму мову»:

  • що називають прямою мовою та словами автора;
  • коли ставити між ними лапки, коми й двокрапки;

Для одинадцятикласників з’явився урок з української літератури на тему «Вічний єретик» Іван Драч. «Балада про соняшник», під час якого діти дізнаються про:

  • шлях Івана Драча від реформатора до “капітулянта” поезії – вірші про Леніна, комсомол та відкрита підтримка дисидентів;
  • ким був Іван Драч: комуніст, націоналіст, політик, митець, “вічний єретик”, “сонячний фенікс”, кіносценарист, борець за незалежність України;
  • художні прийоми та сюрреалістичний сюжет у верлібрі “Балада про соняшник”.

Інший урок з української літератури для 11 класів присвячено темі: «Поетеса, яка знову влізає в танк. Оксана Забужко “Рядок з автобіографії». На уроці діти дізнаються:

  • чому письменниця завдячує радянській владі, що остання “вчасно поклала край” її “літературній кар’єрі”;
  • що означає завершення останньої строфи “Мої предки були народом / Тим народом, якого нема”;
  • які елементи вірша роблять його прикладом постмодерної лірики;

На уроці з  історії України «Українська революція. Перший етап: березень 1917 – квітень 1918 рр» учні 11 класу дізнаються про:

  • створення Української Центральної Ради і її роль під час революції;
  • причини, чому діячі УЦР вірили, що росію вийде перебудувати на демократичну федеративну республіку, у якій кожна нація матиме свободу;
  • тест “Хто ти з політиків: Винниченко чи Скоропадський?”;
  • зміни, яких очікували українці: селяни, робітники, підприємці;
  • як мобілізація часів Першої світової вплинула на самоорганізацію українських військових частин під час революції в загони “Вільного козацтва” – українську тероборону;
  • суть Першого та Другого Універсалів, і чому після проголошення автономії довелося зробити крок назад.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *