В межах проєкту «Навчаємось разом», що співфінансується ЄС та Міністерством закордонних справ Фінляндії, спільно з громадським активістом і телеведучим Олександром Педаном, створено Youtube-проєкт «Історії не з підручників», який розповідає 9 реальних історій незламних українців.
У фокусі проєкту «Історії не з підручників» – учителі, батьки та учні, які є прикладами незламності і попри обставини продовжують навчати та здобувати знання.
«Ситуації, з якими стикається українська освіта, вже давно виходять за рамки сухих історій з підручників. Відданість учителів своїй роботі та прагнення учнів до знань і змін надихають. Коли бачу таких героїв проєкту, то переконуюся, що ми на правильному шляху до створення комфортного та цікавого освітнього середовища», – зазначив міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.
Героями та героїнями проєкту «Історії не з підручників» стали:
- Антон Атаманчук, учитель початкових класів Київської гімназії №287, відомий своїми роликами у тіктоці;
- Олег Слушний, директор Вінницького ліцею №20;
- учень 5 класу Тимур Ілюк, який навчався в окупованому Херсоні;
- школярі-переселенці Ілля Педько з Харкова та Дмитро Крупа з Херсона;
- педагог із Маріуполя Артем Захаров, який у 31 рік кардинально змінив професію і зараз викладає математику в столичній школі №252;
- Юлія Баланюк – вчителька, яка в блекаут проводила уроки на вулиці під супермаркетом;
- Олена Яковчук, директорка школи №3 у Чернігові, яка під час облоги міста стала прихистком для вчителів, учнів та їхніх батьків;
- 8-класники з Бучі Андрій Яцура та Богдан Макаренко, які створили проєкт утилізації будівельного сміття в рідному місті;
- Олена Ліннік, експертка, яка була дотична до створення реформи НУШ.
Підписатись
«Історії не з підручників» демонструють, що Нова українська школа – це реформа, що кардинально змінює українську освіту і українське суспільство. Ключовими цінностями у НУШ є повага, довіра, безпека, гідність, любов до своєї країни.
У відео проєкту герої та героїні розкрили різні аспекти НУШ, зокрема:
- як ставляться до новітніх підходів Нової української школи батьки;
- чим відрізняються діти, які вже 4 роки навчаються за освітніми програми НУШ;
- як батькам підготувати дітей до навчання в Новій українській школі;
- як НУШ впливає на розвиток суспільства та держави;
- як з’явилася ідея створення реформи і що таке НУШ простими словами.
Усі 9 відео проєкту можна переглянути на ютуб-каналі «Педан Може».