МОН спільно з ДНУ «Інститут освітньої аналітики», Освітнім кластером, у партнерстві з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ), Міжнародною неурядовою організацією (МНДО) «Save the Children» та іншими партнерами провели опитування, щоб виявити нагальні потреби у функціонуванні галузі освіти в умовах воєнного стану, зокрема потреби внутрішньо переміщених здобувачів освіти та педагогічних працівників.
Звіт сформований на основі проведеного опитування з 6 травня до 6 червня 2022 р., а також інформації, що додатково зібрана та актуалізована МОН за допомогою місцевих органів управління освітою протягом 1–8 червня 2022 року. Він висвітлює спричинені війною проблеми та зміни в системі освіти України, шляхом оцінювання теперішніх тенденцій у порівнянні з базовими показниками довоєнного періоду. Також звіт містить додаткові дані щодо оцінювання потреб після 24 лютого 2022 року, які зібрали агентства ООН, МОН, міжнародні неурядові організації та інші дослідницькі й неурядові організації України.
Опитування охоплювало дошкільну, загальну середню, позашкільну та професійну (професійно-технічну) освіту і дало представникам громади змогу оцінити та повідомити про проблеми й потреби за такими напрямами:
- освітня інфраструктура та доступ до освіти, зокрема потреби в цифровому забезпеченні;
- внутрішньо переміщені особи (ВПО), які навчаються (після 24 лютого 2022 року);
- вчителі з-поміж ВПО (після 24 лютого 2022 року);
- професійні потреби вчителів;
- потреби вчителів і учнів у підтриманні ментального здоров’я та психосоціальній підтримці (МЗПП);
- інклюзивна освіта;
- організація фінансів.
Підсумковий звіт за висновками дослідження доступний за посиланнями:
- українською мовою
- англійською мовою