Основні тези
- У львівських школах впровадили “Кнопку безпеки ГОВОРИ” в електронних щоденниках для інформування про цькування.
- Вона дає змогу учням надсилати повідомлення про проблеми конфіденційно.
- Інформацію отримують директор і відповідальний за безпеку працівник.
Як повідомити про булінг у школі / ЛМР
У кожній львівській школі тепер про цькування можна буде сповістити через електронний щоденник. Там з’явилася “Кнопка безпеки ГОВОРИ”.
Учні можуть її використовувати, якщо з’явиться проблема в навчальному закладі чи вдома. Повідомлення миттєво надходить директору та відповідальній за безпеку особі, яка зараз є в кожній школі, повідомляє 24 Канал з посиланням на Львівську міську раду.
Як донести інформацію про булінг у школі?
Директор і відповідальна особа повинні оперативно реагувати на сигнал від школярів. Залежно від того, як оцінять звернення, справу передадуть у відповідний орган.
Проєкт “ГОВОРИ” – система захисту від цькування та насильства, що запроваджує правила і стандарти безпеки, а також навчає дітей і дорослих у різних сферах, як поводитися у важких ситуаціях,
– повідомляють у міськраді.
Директор департаменту освіти та культури ЛМР Андрій Закалюк відзначив, що, на жаль, випадки цькування між дітьми та з боку дорослих стосовно дітей все ще трапляються.
Про це не можна мовчати. Діти не завжди звертаються до дорослих за допомогою через сором або страх. Тому ми дуже раді, що цей проєкт допоможе нам створити комфортні та безпечні умови для учнів, а також показати, що ми віримо нашим дітям. Це також допоможе нам швидко реагувати та вирішувати проблему,
– підкреслив посадовець.
Наразі проєкт працює тільки у Львові.
Як діє кнопка?
У випадку цькування, насильства, фізичних чи словесних образ дитина може натиснути кнопку у своєму онлайн-щоденнику та вказати, що саме її хвилює. Це звернення надходить до відповідального за безпеку в школі працівника та директора навчального закладу. Вони повинні вирішити проблему так, щоб дитина у щоденнику залишила коментар “так, питання вирішено”. Водночас це звернення потрапляє і в управління освіти.
Щоб діти не забували про “Кнопку”, ми розробили спеціальні уроки для молодшої, середньої та старшої школи. У кожному класі будуть плакати з переліком ситуацій, коли діти можуть звертатися. Також для учнів ми розробили наліпки, які діти можуть клеїти в місцях, де вони бувають самі, наприклад, у вбиральні чи роздягальні. В онлайн-щоденнику також є відео з інструкцією про те, як працює кнопка та всіма подробицями, про що потрібно знати учням,
– говорить керівниця Центру гідності дитини УКУ Христина Шабат.
Окрім самої кнопки, для вчителів розробили спеціальні уроки про правила користування, для дітей – онлайн курси в електронних щоденниках, а також поширили інформацію для батьків. Для молодшої школи створили героя Чубчика, який розмовляє з дітьми та розповідає їм про правила безпеки.
Згідно з дослідженням, яке проводили у 70 школах Львова, лише 36% дітей відчувають себе спокійно у школі; 7% відчувають занепокоєння; 68% учнів зазначили, що найбільше на відчуття безпеки впливають доброзичливі відносини; 59% вважають, що підготовлений вчитель з питань безпеки більш ефективний, ніж присутність поліцейського.
- Раніше ми розповідали, куди звернутися дитині, яка зіткнулася з цькуванням чи насильством у школі.