Навчання учнів-біженців – як допомогти їм адаптуватися до школи після повернення

Основні моменти

  • Процес повернення дітей-біженців до українських шкіл після навчання за кордоном має бути спрощений.
  • Дитина повинна мати можливість вибирати різні форми навчання.

navchannja uchniv bizhenciv jak dopomogti yim adaptuvatisja do shkoli pislja povernennja 06d265c - Навчання учнів-біженців – як допомогти їм адаптуватися до школи після повернення

Студенти-біженці / Freepik

Багато українських студентів проживають за кордоном через повномасштабну війну. Щоб вони могли зберегти зв'язок з українською освітою та повернутися до України й реінтегруватися, для цього необхідно створити відповідні сприятливі умови.

Про це повідомляє 24 канал із посиланням на заяву освітнього омбудсмена Надії Лещик. Вона також пропонує ознайомитися з основними принципами компенсації освітніх втрат та психологічної підтримки.

Як повернути студентів-біженців до України?

Лещик зазначив, що процес повернення дітей-біженців має бути спрощеним та неформальним. Водночас школярі та їхні батьки повинні розуміти, що цих дітей чекають в Україні.

Служба освітнього омбудсмена надавала інформаційну допомогу дітям та батькам, які повернулися до України, щоб розпочати або продовжити навчання своєї дитини в українській системі освіти.

Виправлення втрат у навчанні та індивідуальна траєкторія навчання

Кожен учень має право на індивідуальний освітній шлях, що враховує його здібності, інтереси та потреби. Учень може обрати: форму навчання, предмети, темп і послідовність навчання, а також методи та засоби навчання. Індивідуальна траєкторія підходить як для індивідуальних форм (заочна школа, сімейна форма, педагогічний патронат), так і для денної або дистанційної форми навчання. Це особливо корисно для дітей, які потребують додаткової підтримки, адаптації чи мовної допомоги.

Дітям, які повертаються з-за кордону, потрібен час, щоб звикнути до української школи. Важливо, щоб їх підтримували батьки, вчителі та психологи. Це допомагає їм швидше надолужити згаяне та соціально адаптуватися.

Можливі форми навчання після повернення до України такі:

  • денна або змішана – навчання в школі з безпосередньою участю;

  • дистанційне навчання – онлайн-навчання вдома, організоване школою;

  • студент-заочник – студент самостійно виконує програму;

  • сімейна (домашня) форма – навчання організоване батьками;

  • педагогічний патронат – для дітей, які не можуть навчатися іншим способом.

Перед вибором форми навчання варто уточнити у школі можливість дистанційного навчання та врахувати потреби дитини, стан здоров'я та безпеку.

Психологічна підтримка та адаптація

Дитина може тривожитися через зміну оточення, мовного середовища або втрату соціальних зв'язків. Важливо, щоб вона відчувала підтримку та безпеку в школі, вдома та серед друзів. Спільна робота з батьками та вчителями допомагає швидко адаптуватися та відновити навчальний процес.

Визнання знань, отриманих за кордоном

Результати навчання, досягнуті за кордоном, оцінюються залежно від обраної форми навчання. Важливо узгодити це з адміністрацією перед поверненням до школи, щоб дитина могла безперебійно продовжувати навчання.

Чи визнаються оцінки, отримані за кордоном?

Раніше Міністерство освіти і науки зазначало, що якщо дитина навчалася у формальній системі за кордоном, результати автоматично визнаються через кореляцію систем оцінювання. Додаткові оцінювання не потрібні.

Для цього батьки або законні представники подають заяву до української школи та додають документи (табель успішності, довідку про успішність, академічну виписку, атестат або навіть фотографію сторінок журналу). Головне, щоб у цих документах було зазначено: ім'я учня, період навчання, перелік предметів, отримані результати та систему оцінювання.

Результати навчання, отримані в закордонній школі, будуть зараховані в українській школі на основі шкали перезарахування кредитів.

Джерело

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *