30 закладів з усієї України стануть пілотними академічними ліцеями

30 zakladiv z usiyeyi ukrayini stanut pilotnimi akademichnimi licejami d6cf402 - 30 закладів з усієї України стануть пілотними академічними ліцеями

МОН розпочало підготовку до пілотування реформи профільної середньої освіти (10-12 класи). 25 ініціативних шкіл з усієї України вже стали ліцеями-амбасадорами; скоро до них долучиться ще 5: ці заклади першими розроблятимуть і застосовуватимуть нові освітні моделі та навчальні програми, щоб згодом ділитися досвідом із закладами освіти всієї країни. Ці школи будуть менторами для інших пілотних академічних ліцеїв, які апробуватимуть різні елементи профільної середньої освіти. У 2025 році почнеться безпосередньо пілотування реформи.

У межах підготовки до пілотування ці заклади освіти будуть розробляти стратегію свого розвитку, визначати профілі, а також розробляти курси за вибором для учнів. Уже відбулися дві стратегічні сесії з педагогами ліцеїв, одна з яких — очно під час фестивалю «Вчителі майбутнього» у Львові.

30 zakladiv z usiyeyi ukrayini stanut pilotnimi akademichnimi licejami b780bc3 - 30 закладів з усієї України стануть пілотними академічними ліцеями

Учителі й директори закладів визначали свої сильні та слабкі сторони, а також формували очікування від реформування. Також педагогів ліцеїв-амбасадорів залучатимуть до розроблення курсів за вибором. Адже очікується, що з кожним класом учнівство матиме все більше впливу на вибір, що вивчати (згідно з проєктом Державного стандарту профільної середньої освіти, в 11 класі це 50% навчального часу). Курси за вибором будуть викладати як для поглиблення профілю навчання, який обрав учень / учениця, так і для загального розвитку.

У стратегуванні ліцеям-амбасадорам допомагатимуть:

  • Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). Вона вивчає освітні системи різних країн та проводить міжнародне дослідження якості освіти PISA;
  • Міжнародний благодійний фонд savED, який має досвід у створенні концепції та курикулуму для Житомирського ліцею;
  • закордонні школи, які вже мають успішний досвід упровадження профільної освіти та можуть надавати консультації з різних питань.

Робота відбуватиметься у два етапи:

I. Стратегування

 Червень — листопад 2024 року

  • Розроблення стратегії розвитку закладів на наступні три роки.
  • Визначення профілю / профілів навчання й аналіз середовища: потреб громади та бізнесу.
  • Розроблення освітньої програми.
  • Запровадження управлінської програми (зовнішні та внутрішні комунікації, Charts Blog, фандрейзинг, проєктний менеджмент).

II. Зміни у старшій профільній школі згідно з новим Державним стандартом 

Листопад — грудень 2024 року

  • Опитування вчителів щодо їхньої готовності створювати курси за вибором.

Січень — травень 2025 року

  • Робота над створенням курсів / адаптуванням уже готових рішень. Завданням МОН і партнерів буде навчити вчителів створювати власні курси й допомогти їм розробити по 4 курси на кожну освітню галузь для 10 класу, які з вересня 2025 року будуть упроваджувати в пілотних ліцеях.

Травень 2025 року

  • Презентація напрацювань, які ляжуть в основу масового пілотування, а згодом реалізації реформи.

Результати пілотування варто очікувати у 2026–2027 роках. А з 2027-го в Україні повноцінно запрацює мережа академічних ліцеїв, які пропонуватимуть учнівству вибір профілів, предметів та інтегрованих курсів та інтенсивно працюватимуть над профорієнтацією.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *